CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 2, 2009

NADZRU ( Mat John ) & RAHA Mohon Maaf Drpd Semua Warga SMB

Assalamualaikum semua....

Diharap semua sihat2 belaka.kecuali Udin sebab Udin sihat terlajok doh,...hehe...posted kali ni sebenarnya bukan atas permintaan tuan empunya diri yg dilihat sekarang agak menyombongkan diri dan masih enggan menjengah blog kita.tak tahu lah.org kaya2 ni mmg busy sgt2.aku yg dok dekat pun,dah berbulan tak jumpa....huhuhuhu...tapi atas dasar dia SMB juga,aku post lah jugak.kalau sekolah Badak ke....Beris Panchor ke...tak layan doh amboooo....

pada 1 ogos yg lalu.aku dapat SMS dr Raha.yakni isteri Mat John lah telah sms aku.aku ingat John yg akan sms.mereka berdua mintak halal makan minum semua dan mohon maaf pd semua warga SMB kalau ada salah dan silap yg mereka lakukan.dan aku harap2 pun mereka pun memaafkan salah silap kita jugak.sbb John ni antara target hangat kutukan bila berkumpul di samping Rudi dan Mat Ije...hehe....

Jangan terkejut dulu.bkn mtk maaf depa nk mati ke apa...mereka berdua sudah berangkat ke Mekah untuk menunaikan Umrah pd 1 ogos tu.so kita semua sama2 lah berdoa semoga arwah pergi...eh?Nadzru dan Raha pergi dgn selamat dan pulang dgn selamat. ( sempat lah jgk aku pesan jubah Morocco...haha)...semoga mereka berdua pergi dgn niat beribadah lah bkn honeymoon. kerana sesungguhnya pahala berada di Madinah dan Mekah adalah sangat2 besar dan berlipat kali ganda dr biasa.solat di dalam masjidil haram sahaja utk satu rakaat dikira 100 ribu pahala menurut pendapat ulama dan hadith....banyak tu.....dan kita doakan juga agar niat mereka ikhlas ke sana semata2 kerana Allah SWT...

jadi sekian sahaja laporan terkini drpd saya.kalau ada sapa2 warga SMB nk bg apa2 maklumat,info,bisnes,berita dan sebagainya..silalah email aku di saifuladlimz@gmail.com atau call or sms kalau nk jimat di 013-3888 174 / 012-2222 174....

" Semoga warga SMB CLUB dirahmati Allah SWT hendakNya..."....amin...

Dari bilik Berita SMB,

SOPO & BOBOK

4 comments:

udeng said...

cis aku doik sempat kirim!

sopo said...

aku tlg kirim dah..kirim salam je...haha

azril said...

BERTUAH SUNGGUH DAPAT SAMPAI DI BUMI ANBIA'....ITULAH DESTINASI UTAMA DI MUKA BUMI....

sopo said...

pasang niat dan usaha....insyallah pun dpt pahala.andai kata mati dulu pun.insyallah pahalanya ada kerana niat nk pi kerana Allah.cuma duit aja mjd penghalang.tapi sementara tak dpt pi lagi ni.ada pahala yg sama kita blh dpt.utk umrah.amalkanlah solat dhuha di masjid.kerana pahala 2 rakaat solat dhuha di masjid adalah bersamaan dgn pahala mengerjakan umrah.dan utk pahala haji,duduklah dlm majlis ilmu atau kuliah slps maghrib di masjid sementara menanti isyak tu.biasa dlm sejam.pahalanya adalah bersamaan dgn mengerjakna haji yg sempurna.juga sama dgn solat sunat 1000 rakaat.tidakkan kita bersyukur kwn2....sesungguhnya Allah SWT sgt pemurah dgn pahala kpd umat Muhammad SAW.tetapi berapa bykkah kita mengucapkan syukur kpd Allah SWT dan berapa kalikah kita berselawat kpd Nabi Muhammad SAW setiap hari sbg tanda syukur kita menjadi umatnya....renung2kan dan selamat beramal!!!!